Hej tävlingsarrangörer 2025
Tack för 2024, vi har haft ett stort år med många nya saker att vänja oss vid. Ny hemsida och nya utskick veckovis m.m. Det arbetet fortsätter och ni får vara observanta på förändringar i rutinerna även under nästa år.
Vi kommer att uppdatera kretsens checklista, både i utförande och innehåll.
En mycket viktig sak är följande regel som kommer att läggas till, vilket beslutades på Tävlingsarrangörs mötet 7 december:
Inbjudningar till tävlingar måste synkas med externa anmälnings system, som Pistolskytte.net, Webshooter, m.m. enligt följande:
- I inbjudan som skickas till kretsen skall det stå när anmälan öppnar i andra system.
- Den informationen skall vara kretsens medlemmar tillhanda (via inbjudan och veckoutskick) FÖRE anmälan öppnas i andra system.
Förklarande exempel:
KrM Snabbskjutning hålls 31 maj, och anmälan sker via Pistolskytte.net.
- Inbjudan skall då ha skickats ut med kretsens veckoutskick senast fredagen 9 maj.
- Det betyder att inbjudan skall ha inkommit till kretsen senast måndag 5 maj.
- I inbjudan står det att anmälan öppnar 12 maj på Pistiolskytte.net (det går heller ej att anmäla på annat sätt, t.ex.via mail)
- På Pistolskytte.net står det självklart samma datum när anmälan öppnar.
- Och anmälan öppnar inte i förtid, man har ställt in rätt på Pistolskytte.net.
Grundprincipen är att ALLA ska fått chans att läsa inbjudan via kretsen innan anmälan öppnar!
På detta sätt blir det ”rättvist” för alla, alla deltagare får samma information samtidigt och får lika stor möjlighet att anmäla sig till tävlingen. Arrangören slipper sura mail och klagomål från deltagare som missat få plats, och känner sig lurade av olika öppnings datum på anmälan.
Så hjälps vi åt med detta nu, så kommer det att flyta på bra nästa år.
Mvh Skyttesekreteraren
skyttesekr@skyttekretsen.se