Hej tävlingsarangörer i Stockholm 2025
Helgen 7-8 december kommer det att vara en stor informations- och utbildningshelg i kretsens lokaler i Årsta.
Helgen är uppdelad i olika segment som ska behandla olika delar av tävlings arrangemangen, så det är olika personer som bjuds in till de olika segmenten. Och det är bra om alla arrangörsföreningarna deltar under helgen då det är mycket som ska avhandlas.
Helgen kommer att i stort handla om:
- Info rörande ny hemsida och utskick (lördag fm)
- Tävlingsplaneringsmöte (lördag fm)
- Tävlingsadministration (lördag em)
- Banläggningsutbildning/seminarium för fältskytte (söndag)
Med utförlig dagordning finns längre ner.
Vilka föreningar är inbjudna/kallade?
Föreningar som har godkända tävlingar 2025, d.v.s. aktiva tävlingsarrangörer. Det finns inte plats för fler deltagare.
Vilka deltagare bör dessa föreningar anmäla?
Lördag förmiddag kommer rikta sig till 2-3 ansvariga från varje förening, förslagsvis ordförande, tävlingsledare och sekreterare.
Lördag eftermiddag kommer att rikta sig till 2-3 ansvariga för tävlingsledningen, förslagsvis tävlingsledare, tävlingsekreterare och banläggare.
Söndagen kommer att rikta sig till 2-3 nya så väl som erfarna banläggare för fältskyttetävlingar, förslagsvis befintliga banläggare och sådana som avses ta över den uppgiften i framtiden. För detta krävs dock att deltagarna pluggar ett 64-sidigt utbildningsmaterial före helgen, då utbildningsdagen kommer att ta vid där den slutar.
Kostnad för föreningarna?
Alla tre segmenten är gratis för deltagande föreningar, så även banläggarutbildningen. Kretsen kommer att erbjuda fika och lunch (typ pastasallad) bägge dagarna.
Syftet med helgen?
Detta är för dela information både mellan krets och föreningar, men också sinsemellan föreningarna. Det är alltså inte enbart en ”utbildning” där alla deltagare ska sitta i skolbänken, utan det är ett sätt att sprida den information och erfarenheter som våra duktiga tävlingsarrangörer redan har. Och givetvis också samverka för förbättringar och idéer för framtiden. Detta gäller även banläggarutbildningen, och därför vill vi gärna vill se även dagens befintliga/godkända/erfarna banläggare som deltagare, tillsammans med deras framtida ”ersättare” i rollen.
Det är också ett bra tillfälle att t.ex. föreslå gemensam motion om det är något man vill förändra i Skjuthandboken eller dylikt.
Föranmälan med namn och funktion är obligatorisk, och därefter kommer en komplett deltagarlista att bjudas in till helgens olika segment.
Viktigt är att ni anger om era deltagare vill ha lunch på lördagen, lunch på söndagen och ifall det finns några allergier att ta hänsyn till.
Sista dag för föranmälan av deltagare: Söndag 3 november.
Utbildningsmaterial för banläggarutbildning skickas ut söndag 10 november. Detta skall studeras innan banläggarutbildningen.